fakta Stevia

                           "PEMANIS PENGGANTI GULA, FARIN STEVIA LEAF"

Beberapa fakta ringkas dan padat mengenai stevia 🍀

1. Stevia adalah pemanis semulajadi daripada daun Rebaudiana dalam keluarga bunga matahari, yang berasal dari Paraguay. Ia adalah pengganti gula tebu yang terbaik.
2. Stevia mengandungi sifar kalori dan sifar karbohidrat. 
3. Dalam daun Stevia, terdapat komponen yang bertanggungjawab memberikan kemanisan pada stevia. Ekstrak daun Stevia adalah 200 hingga 300 kali lebih manis daripada gula pasir
4. Stevia adalah produk herba yang selamat digunakan sejak berabad lamanya. Ia selamat digunakan pada semua peringkat umur termasuk kanak-kanak dan ibu mengandung.
5. Stevia tidak menggunakan bahan kimia, alkohol , pengurai atau enzim sepanjang proses ekstrak daun stevia
FARIN STEVIA LEAF adalah dirumuskan khas dengan campuran tiga jenis daun stevia yang mempunyai khasiat semulajadi iaitu Reb Stevia, Alpha Stevia, dan SG Stevia dan semestinya tiada bahan kimia, pewarna atau perasa tambahan.Ia bersifat semulajadi.
6. Penggunaan Stevia dalam makanan telah diluluskan oleh FDA. Stevia adalah produk di bawah Akta Makanan. Bukannya ubat atau supplemen.
7. Stevia telah digunakan secara meluas di seluruh dunia sama ada dalam produk makanan atau pun minuman.
Syarikat gergasi seperti Coca Cola dan Pepsi telah menggunakan stevia dalam sebahagian produk mereka sejak 2013 lagi. Sekarang ini, lebih banyak syarikat yang menggunakan ekstrak stevia sebagai pemanis produk mereka.
Anda boleh dapatkan produk FAHRIN STEVIA LEAF di sini dengan menghubungi kami sahaja :
📞 04-3971636 (office)
📞 010-2434346 (nony)
📧 makananberkhasiat@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

SWEET KILLER

EJEN FARIN STEVIA LEAF

EJEN DIPERLUKAN